АКУМУЛАТОРИ

МАРКИ АКУМУЛАТОРИ

ВИДОВЕ И РАЗЛИЧНИ ПРИЛОЖЕНИЯ

 

Видове

 

Автомобилните акумулатори намират различно приложение :

  • Стартерният тип дава по -голям ток , обикновено за стартитане на двигател. Те обикновено имат повече електроди и оттук по-голяма площ , която позволява отдаването на по-голям максимален ток. Стартетният акумулатор съдържа повече антимон , калций , кадмий. Наличието на такива елементи  подобряват експлоатационните им качества. Разработени са и безантимонови акумулаторни батерии. Стартерните батерии за автомобили и камиони се различават по капацитет и по този начин също по тегло и размери. В допълнение , за камиони , напрежението обиконовено е 24 V  вместо 12 V , така че тук се използват две подобни , последователно свързани 12-волтови батерии или , в най-редките случаи , специални 24-волтови батерии с двойно по-голям брой клетки.
  •  Тяговите  батерии са предназначени за постоянно подаване на ток за дълъг период от време например в електрокари или други транспортни средства , задвижвани от електрическа енергия. Те могат да се използват за временно съхраняване на енергията от вятърна турбина. Техните пластини са по-дебели за постигане на по-голям капацитет и позволяват повече цикли на разреждане/зареждане.

Двигател на прогреса са т.кар. ”хибридни акумулатори” , използващи електрически двигател и двигател с вътршно горено. За подаване на енергия към електрически двигател в автомобил оловно-киселнният акумулатор бива заменен от суперкондензатори.

 

Технологии 

 

         С развитието на технологиите нови видове акумулатори намират приложение в атомобила. В автомобилите с автомотичен старт-стоп контрол , конвенционалните стартерни батерии бързо се претоварват , тъй като значително увеличените стартови събития водят до промяна в профила на изискванията за мощността и броя на циклите на  зареждане и по този начин и стабилността на цикъла на акумулаторите. За тази цел са разработени батерии EFB (  Enhaced Flooded Battery-Подобрена запълнена батерия) , които имат по-висок стартов ток (повече олово) в конвенционален , мокър дизайн и са допълнително дълбоко циклични (нетъкани подложки). Акумулаторите AGM (Абсорбираща стъклена подложка), използвани през последните около 50 години в някои сектори , също бяха доразвити в стартерни батерии.

   Акумулаторите EFB за предназначени за чиста старт-стоп система без рекуперация. За превозни средства с технология за рекуперация , които са значително по-скъпи, са разработениакумулатори AGM. Тук например се подава ток от акумулатора по време на процеса на спиране. Предимство на мощните AGM акумулатори е до 4 пъти по-голям брой цикли на зареждане в сравнение с конвенционалните батерии. Ниско вътрешно цъпротивление , дължащо се на конструкция , също спомага за бърза реакция между киселината и плочите , в резулатат на което големи количества енергия могат бързо да бъдат прехвърлени. Акумулаторите AGM  обаче имат високи цени и са мнофо податличи на високи температури , поради което често не се монтират в горещото отделение на двигателя , а в интериора или в багажника.

 

Категории:

 

icon box image

За леки
автомобили

icon box image

За тежкотоварни автомобили

icon box image

 Аксесоари и устройства

icon box image

Гаранционни условия

ПОГЛЕДНЕТЕ НАШИТЕ ПРОМОЦИИ

Виж повече

Design Style Switcher